my favorite girl episode 3

- ja kollade schemat igår, vi har musik först säger svea med glad röst.

-okej säger jag lika glatt, för jag gillar musik men har scenskräck så ja har aldrig sjungit innför folk, förrutom Svea då när vi sätter på hög musik och dansar och skriker , haha!

de händer inte så mkt den dagen , men ja vet inte att när jag kommer hem får jag en riktig överraskning!

_____________________________________________________________________________________________

 -HALLÅ?! skriker jag när jag öppnar dörren.

- HEJJ? svarar både Kyle och Trey.

- Minda gumman kan du komma ett tag? ropar pappa.

- aa visst. säger jag och springer ner för trappan där alla sitter vid bordet.

- har de hänt nåt? frågar jag och känner att oron börjar komma.

- vi har en bra och en dålig nyhet, eller två bra och en dålig. säger mamma.

- vaddå? va e de? de är väl ingen som e skadad? frågar ja och känner tårarna fyllas i ögonen.

- den första bra är att jag har fått ett riktigt BRA jobb i ATL och den dåliga är att vi måste flytta dit.... säger mamma.

- VAA?!?!? men SVEA då?!?! skriker jag !

- och skolan!!? och känner tårarna ner för kinden.

-Minda lugna ner dej lite! vi har inte berättat den bra nyheten än! säger pappa.

- va är den då ? frågar jag mellan snyftningarna.

- vi har pratat med Sveas mamma hon tycker inte om sitt jobb här i washington så dom ska också flytta och bor c:a tio minuter från oss! sa mamma med ett stort leende på läpparna.

- AAAAAAAAAAA ! OMG OMG OMG !  NI ÄR BÄST!! skrek jag!

- men vet Svea? fråga jag.

-nää , sveas Caroline (sveas mamma) tyckte de va bäst att du berätta sa mamma. 

- jag springer dit direkt!

även fast de tog 13 minuter till svea sprang jag hela vägen hem till henne och märkte inte hur trött jag var förens jag var utanför hennes dörr.
jag och svea hade varit bästisar ända sen vi var typ tre år så vi kände oss väldigt hemma hos varandra så vi plingade ALDRIG på hos varandra utan ryckte bara upp dörren och gick in.
men jag bästämde mej för att lura Svea lite.
ja gick ini huset oxh skrek:
- HEJJ har ni saknat mej ?! sa jag till carro och hanna och hånflinade. Hanna är hennes lillesyrra och hon är lika gammal som Kyle och dom två leker lika ofta som jag och Svea är ute och shoppar vilket är VÄLDIGT ofta!
- någotOTROLIGT mycket vännen säger carro och ler, och jag ler till svar.
Sedan kommer Hanna springades mot mej och hoppar uppi min famn och skriker :
- MINDIS ! :D

- hihi hejj på dejj "hannis" säger och ler mot henne.
 hanna fnissar och tar tag i min arm och drar mej till matbordet.

- TITTA! titta va jag har gjort! säger hon och visar en nyckelpiga som hon pärlat.
 - va fin´hanna! jätte fin!
- du kan få den! säger hon.

-naaaaw va gullig du är! tack! säger jag och tar emot  halsbandet.

sen springer upp till sveas rum och precis innan ja ska gå in i hennes rum fnissar jag sen sätter ja på mitt "pokerface" och går in

- ´Svea jag har nått at berätta.....

___________________________________________________________________________________________

:O kommentera ! va tror ni att hon kommer säga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0