my favorite girl episode 1!


*Mindas perspektiv*


*PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP*

Gaaah! ja blir galen på min väckarklocka måste verkligen köpa en ny! idag ringde den bara tio minuter förtidigt men igår ringde den en timme förtidigt!

- Miiiiiiinda gumman, är du vaken? ropar mamma.

- AAA skriker jag till svar.

- va vill du ha att äta innan skolan? frågar hon.

 - awwwww! macka och juice tack! halv skriker jag till henne.

 -va gullig hon är! tänker jag för mej själv.

jag går snabbt in och duschar av mejj och tvättar håret sedan klär jag på mej, borstar håret och sätter upp de i en fläta. sminkar mej lite lätt bara lite puder och mascara, kajal , ögonskugga och lite lipgloss.

- tack mamma, säger jag och kramar henne hårt.
- haha varsegod gumman!
- har pappa gått till jobbet eller?
- ja.
- okej!

ja känner mobilen vibrera och hör Svea, min bästa kompis söta lilla röst som sjunger .

haha såklart har hon spelat in en alldeles egen ringsignal som jag har när hon ringer!

" hejj sötnos, de e Svea , du vet den snyggaste , sötaste, bästaste, och din allra bästa kompis som ringer! svara då, ja väntar ju! hallå! tick tack Minda jag vänt....

hör jag innan jag hinner svarar:
- hejj sötaste! säger jag.
- tjenare hottie! säger hon och fnissar lite.
- möter du mej vid skolbussen?
- självklart!
- okej ses baby!
- aaa herrå älsk!

sedan sätter jag mej och äter min macka och juice tills mamma säger:
- du måste gå till bussen nu minda!
- OJJ! säger jag och sätter på mej mina blommiga ballerina



_____________________________________________________________________________________________

va tyckte ni om första kapitlet? ;) kommentera!

Kommentarer
Postat av: Clara

Bra, men prova att använda rättstavning och riktig grammatik. Den blir roligare att läsa då, inte så jobbig. JB äger!

2011-04-10 @ 17:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0